"Multimedialne projekty przyrodnicze"

OPIS INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

„Multimedialne projekty przyrodnicze.”


    Innowacja Pedagogiczna „Multimedialne projekty przyrodnicze” jest odpowiedzią na przyrodnicze zainteresowania uczniów. Innowacja ma również pokazać dzieciom że wiedzę przyrodniczą można pogłębiać w ciekawy i nowoczesny sposób, wykorzystując współczesne technologie. Chętni uczniowie biorący udział w innowacji pedagogicznej będą mogli rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze pracując metodą projektu a wyniki swoich prac przedstawią za pomocą technik multimedialnych.
         Wśród uczniów klas VI dostrzeżono grupę uczniów zdolnych, chętnie biorących udział w zajęciach dodatkowych, wykazujących się dużą kreatywnością i samodzielnością pracy. Nauczyciele wprowadzający innowację będą do dyspozycji uczniów zarówno w trakcie zajęć dodatkowych jak i indywidualnych konsultacji. Nauczyciele zaproponują uczniom wykonanie projektów edukacyjnych związanych z tematyką podstawy programowej i programu nauczania realizowanego w klasie VI, ponadto nauczyciel będzie pełnił rolę doradczą i kontrolującą samodzielną pracę uczniów. Efekty pracy uczniów będę prezentowane na forum klasy i szkoły.
         W trakcie realizacji projektów uczniowie będą mieli możliwość  pracy indywidualnej jak i grupowej, co dodatkowo rozwinie zdolności interpersonalne uczniów oraz udoskonali ich umiejętność współpracy i podziału obowiązków w grupie.  Nauczyciele przyrody będą służyli wsparciem dla uczniów nie tylko w obszarze treści przyrodniczych, ale także technik IT. W ramach tworzenia projektu uczniowie będą mogli doskonalić  następujące umiejętności
·        tworzenie prezentacji Power Point;
·        nagrywanie wywiadów, sondaży, audycji;
·        nagrywanie filmów;
·        umieszczanie swoich prac na kanale YOUTUBE;
·  wykorzystywanie pakietu MS OFFICE do tworzenia ankiet, sondaży i opracowywanie ich wyników;
·        wyszukiwanie informacji w internecie.

W ramach innowacji uczniowie będą pracowali nad następującymi projektami:
  • Największe ekologiczne katastrofy morskie.
  • Zły hałas -  dobra cisza.
  • Zanieczyszczenie środowiska w moim regionie.
  • Karuzela Ziemia.
  • Odkrywcy kosmosu.- podróż na wybraną planetę Układu Słonecznego.
  • Wiosna, lato, jesień, zima – czy pory roku są wszędzie?
  • "Skarby" zdobyte przez Europejczyków w trakcie odkryć geograficznych.
  • Jestem Europejczykiem.
  • Jedziemy w Alpy.
  • Moja podróż dookoła Świata.
  • Czy na pustyni nic nie rośnie?
  • Jak zbudować igloo?
Celem głównym innowacji jest: 
  •  doskonalenie pracy metodą projektu;
  •  rozwój pomysłowości, samodzielności, twórczości , kreatywności i wyobraźni;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych uczniów przy wykorzystaniu technologii IT;

 Cele szczegółowe:
  • nauka współpracy w grupie, podziału obowiązków, samokontroli i samodzielnego planowania czasu pracy;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • doskonalenie samodzielnego wyszukiwania i selekcji informacji w źródłach multimedialnych;
  • zapoznanie z  różnymi formami pracy technik multimedialnych – prezentacja multimedialna, wywiad, film, zdjęcia, reportaż;
  • doskonalenie umiejętności wystąpień publicznych na forum klasy i szkoły.

 Spodziewane efekty :

Praca z zespołem chętnych uczniów w ramach zajęć pozalekcyjnych oraz indywidualnych konsultacji w oparciu o innowację pozwoli   osiągnąć następujące efekty:
  • stworzenie multimedialnych projektów przyrodniczych;
  • poszerzenie wiedzy przyrodniczej innych uczniów poprzez prezentację na      forum klasy i szkoły  projektów;
  • wykorzystanie zainteresowań multimedialnych uczniów do poszerzenia wiedzy        z przyrody;
  • wzmocnienie wiary  we własne możliwości i zdolności;
  • poczucie spełnienia, samorealizacji i osiągnięcia celu, rozwijanie   kreatywności;
  • zdobycie umiejętności prezentacji swojej pracy na forum klasy i szkoły;
  • doskonalenie znajomości programu MS OFFICE;
  • poznanie i tworzenie różnych form prezentacji multimedialnych.

 Sposoby ewaluacji:

Sprawdzenie osiągnięć uczniów  poprzez: 
  • ocenę wykonanych projektów;
  • stworzenie bazy prezentacji multimedialnych, filmów, albumów ze zdjęciami, audycji, wywiadów;
  • prezentację swoich projektów na zajęciach lekcyjnych dla innych uczniów oraz        na forum szkoły;
  • ocenę zaangażowania uczniów do udziału w innowacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz