OPIS INNOWACJI
PEDAGOGICZNEJ
„Multimedialne
projekty przyrodnicze.”
Innowacja Pedagogiczna „Multimedialne projekty przyrodnicze”
jest odpowiedzią na przyrodnicze zainteresowania uczniów. Innowacja ma również
pokazać dzieciom że wiedzę przyrodniczą można pogłębiać w ciekawy i nowoczesny
sposób, wykorzystując współczesne technologie. Chętni uczniowie biorący udział
w innowacji pedagogicznej będą mogli rozwijać swoje zainteresowania przyrodnicze
pracując metodą projektu a wyniki swoich prac przedstawią za pomocą technik
multimedialnych.
Wśród uczniów klas VI dostrzeżono grupę
uczniów zdolnych, chętnie biorących udział w zajęciach dodatkowych,
wykazujących się dużą kreatywnością i samodzielnością pracy. Nauczyciele
wprowadzający innowację będą do dyspozycji uczniów zarówno w trakcie zajęć
dodatkowych jak i indywidualnych konsultacji. Nauczyciele zaproponują uczniom
wykonanie projektów edukacyjnych związanych z tematyką podstawy programowej i
programu nauczania realizowanego w klasie VI, ponadto nauczyciel będzie pełnił
rolę doradczą i kontrolującą samodzielną pracę uczniów. Efekty pracy uczniów
będę prezentowane na forum klasy i szkoły.
W trakcie realizacji projektów
uczniowie będą mieli możliwość pracy
indywidualnej jak i grupowej, co dodatkowo rozwinie zdolności interpersonalne
uczniów oraz udoskonali ich umiejętność współpracy i podziału obowiązków w
grupie. Nauczyciele przyrody będą
służyli wsparciem dla uczniów nie tylko w obszarze treści przyrodniczych, ale
także technik IT. W ramach tworzenia projektu uczniowie będą mogli
doskonalić następujące umiejętności
·
tworzenie prezentacji Power Point;
·
nagrywanie wywiadów, sondaży, audycji;
·
nagrywanie filmów;
·
umieszczanie swoich prac na kanale YOUTUBE;
· wykorzystywanie pakietu MS OFFICE do tworzenia ankiet,
sondaży i opracowywanie ich wyników;
·
wyszukiwanie informacji w internecie.
W ramach
innowacji uczniowie będą pracowali nad następującymi projektami:
- Największe ekologiczne katastrofy morskie.
- Zły hałas - dobra cisza.
- Zanieczyszczenie środowiska w moim regionie.
- Karuzela Ziemia.
- Odkrywcy kosmosu.- podróż na wybraną planetę Układu Słonecznego.
- Wiosna, lato, jesień, zima – czy pory roku są wszędzie?
- "Skarby" zdobyte przez Europejczyków w trakcie odkryć geograficznych.
- Jestem Europejczykiem.
- Jedziemy w Alpy.
- Moja podróż dookoła Świata.
- Czy na pustyni nic nie rośnie?
- Jak zbudować igloo?
- doskonalenie pracy metodą projektu;
- rozwój pomysłowości, samodzielności, twórczości , kreatywności i wyobraźni;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych uczniów przy wykorzystaniu technologii IT;
Cele
szczegółowe:
- nauka współpracy w grupie, podziału obowiązków, samokontroli i samodzielnego planowania czasu pracy;
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- doskonalenie samodzielnego wyszukiwania i selekcji informacji w źródłach multimedialnych;
- zapoznanie z różnymi formami pracy technik multimedialnych – prezentacja multimedialna, wywiad, film, zdjęcia, reportaż;
- doskonalenie umiejętności wystąpień publicznych na forum klasy i szkoły.
Spodziewane efekty :
Praca z zespołem chętnych uczniów w ramach zajęć pozalekcyjnych oraz
indywidualnych konsultacji w oparciu o innowację pozwoli osiągnąć następujące efekty:
- stworzenie multimedialnych projektów przyrodniczych;
- poszerzenie wiedzy przyrodniczej innych uczniów poprzez prezentację na forum klasy i szkoły projektów;
- wykorzystanie zainteresowań multimedialnych uczniów do poszerzenia wiedzy z przyrody;
- wzmocnienie wiary we własne możliwości i zdolności;
- poczucie spełnienia, samorealizacji i osiągnięcia celu, rozwijanie kreatywności;
- zdobycie umiejętności prezentacji swojej pracy na forum klasy i szkoły;
- doskonalenie znajomości programu MS OFFICE;
- poznanie i tworzenie różnych form prezentacji multimedialnych.
Sposoby ewaluacji:
Sprawdzenie osiągnięć
uczniów poprzez:
- ocenę wykonanych projektów;
- stworzenie bazy prezentacji multimedialnych, filmów, albumów ze zdjęciami, audycji, wywiadów;
- prezentację swoich projektów na zajęciach lekcyjnych dla innych uczniów oraz na forum szkoły;
- ocenę zaangażowania uczniów do udziału w innowacji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz